Monday, June 21, 2010

DOAKAN ABOHKU SIHAT...


Mohd Salleh Bin Hussin...
Pak mentuaku yang ku panggil Aboh....
sekarang terlantar di Hospital Kuantan (HTAA)...
Kes pertama koyak otot ankle..bahasa sainnya aku tak tau la...
kaki kiri dan kanan...bertongkat...
Pastu jatuh dalam bilik air pulak...masa nak buang air...
patah tulang peha kiri....

Duduk dalam wad dah 3 minggu...
dalam proses nak masuk besi...
macam-macam diorang check...
Aboh kata dah jemu amek darah...
Lepas check macam-macam...
kenser tulang la...??
Tumor dalam paru-paru pulak...????

Operation...Lepas tangguh..tangguh...
Berita terkini...mungkin Hari Rabu ni...23hb Jun...
tak tau la tu...

semalam...20hb Jun...
Adik ipor aku...
Cdeq..
Nia dengan husban dia...
balik dari kampung...
berita tak best...

Aboh dah macam-macam...
mintak yang bukan-bukan...
tak kenal orang...
mudah lupa...
mintak semua anak-anak balik...
Sakit sangat kata dia...
Sakit dalam...
????....
Hanya Dia dan aboh je yang faham...
Sedih je dengar...
Wife aku lagi la....banjir....
Aku paham...Aboh dia....
rapat pulak tu...

Aku nak balik...tapi...
Cuti kene beku...
MD base kat malaysia 2 minggu...
Lepas bos balik mungkin ok kut...
aku tak sabar nak balik...

Aboh masuk wad 2 hari sebelum aku plan nak pegi Melaka...
Konon-konon nak celibrate anniversarry ke 10 aku....27hb Mei...
cancel...
burn aku punya deposite....
mungkin lain kali...
Aboh lebih penting...

Aboh dah kurus sangat...
tak macam biasa...
pelik...
kes patah kaki jer...
mulut boleh makan macam biasa...
tapi...ish...
kurus sangat la...
memang tak macam biasa...
lebih kurang sama sais perut aku...
tapi sekarang...eemmmmp....

Aku cuma dapat doakan semoga Aboh cepat sembuh....
Untuk adik-adik dan Sayang...
kuatkan semangat...
Allah memang selalu menguji orang yang Dia sayang...
Terimalah ujianNya...
Nanti kita usahakan sesuatu...
Tapi kita hanya merancang...Allah yang menentukan...

2 comments:

  1. Sabor rodonc..
    apa je keputusan kita kena redha..
    koi dulu puas menangis juga..
    tok saloh..
    cuma selagi boleh ikhtiar kita ikhtiar..
    Itulah untungnya jadi orang Islam..
    segala keadaan kita ada panduannya..

    Moga aboh mentua aok kembali sihat.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. Der...terima kasih....uuuwwaaaaaaaa....

    ReplyDelete